Tortillachips med guaca!


Foto: Studio Dreyer Hensley

Jeg vet hva svaret blir hvis jeg spør om middagsønske i dag.. Quesadillas! Noen ganger må man overraske med noe nytt ved siden av – og da kan jo hjemmelaget tortillachips være tingen. ja, altså – ikke helt hjemmelaget, for jeg har ikke prøvd meg på å lage tortillalefser ennå. Så – da friterer jeg biter av de ferdigkjøpte. Det blir uansett MYE bedre enn tortillachips fra pose. Med en digg guacamole så blir dette veeeldig godt.

”Hjemmelagede” tortillachips og guacamole
4 tortillalefser, de minste, delt i 8
vegetabilsk olje til fritering
guacamole:
2 avokado, delt, skrelt, ut med stein og kuttet i biter
1 fedd hvitløk, presset
½ rødløk, finhakket
½ -1 rød chili, finhakket (ta ut frøene hvis du ikke vil ha den sterk-sterk)
saften fra 1 lime
1 neve hakket koriander
salt og nykvernet pepper

Varm oljen og friter tortillabitene i omganger. Legg dem på kjøkkenpapir og dryss på med havsalt. Ha avokadobitene i en bolle med hvitløk. Bruk en gaffel og knus til du har en grov guacamole. Bland inn limesaft, koriander og løk. Smak til med salt og pepper.

One thought on “Tortillachips med guaca!

Legg igjen en kommentar

